Kære nye spiller/forældre

 
Velkommen til Aabenraa Badminton Club.
 

Vores klub gør meget ud af, at det skal være sjovt at spille badminton og vi sætter kammeratskab og det sociale meget højt. Vores første prioritet er, at det skal være sjovt at komme i klubben – hvad enten man har ambitioner om at blive en rigtig dygtig badmintonspiller, spille turneringer, alene træne eller leje en bane som motionist.

Denne information er ment til jer, som ikke rigtig ved, hvordan ”badmintonverdenen” fungerer.

Badminton er som udgangspunkt en individuel sport, hvilket kræver et stort forældreengagement, hvis man ønsker individuelle turneringer for at få point og rykke op i klassifikationen.
 

Tilmelding

Tilmelding foretages på hjemmesiden . Der tilmeldes under alderssvarende punkt
 
U9 = født 2010 eller senere
U11 = født 2008 og 2009
U13 = født 2006 og 2007
U15 = født 2004 og 2005
U!7/U19 = født 2000-2003 
 
Som nyt medlem i klubben anbefaler vi, at man starter med træning på et af begynderholdene enten mandag, onsdag eller fredag – se tider her.
Derudover kan man på hjemmesiden under holdtilmelding tilmeldes ekstra træning.
Klubben giver mulighed for at prøvetræne et par gange forinden I tager stilling til, om det er noget. Bare lige sig det til træneren.
 
Introduktion 
I starten af sæsonen vil der sidde en forældre i hallen i start og slut af træningen. De kan vejlede ved tvivl spørgsmål, hjælp til Facebook medlemskab samt Badminton People. Endvidere afholdes opstarts møde i forlængelse af Fælles spisning i Arenas Cafe. Datoer kan ses under Kalender.

Klubmesterskab:

Hvert år i slutningen af sæsonen afholdes klubmesterskab for alle klubbens spillere/medlemmer og det plejer at være en rigtig hyggelig dag med masser af spil og hygge. Vi håber så mange som muligt har lyst til at bakke op om denne dag og der er selvfølgelig pokaler og præmier til vinderne.

Hold øje med invitationen – se på opslagstavlen eller hjemmesiden.
 

Holdturneringer:

Et stykke inde i hver sæson kommer der information ud om, at man kan tilmelde sig til turneringshold. Dette er styret af klubben og er i DGI-regi. Dog varetages det praktiske omkring de enkelte turneringer af forældrene.


Vi anbefaler, at man melder sig til dette, da det både er sjovt og giver et godt kammeratskab på holdet. Trænerne sætter holdene inddelt efter alder og klassifikation iht. reglerne lavet af det danske badminton forbund Badminton Danmark. Dvs. starter med D, C, B, A, M (mesterrække) og E (Elite).

Der er brug for holdledere på hvert hold, som står for det praktiske såsom meddelelse om datoer, ordne kørsel, indberette resultater m.v. Der er ca 4-5 turneringer fordelt på en sæson. Mere info om holdlederfunktionen ved info møderne.
 

Individuelle turneringer:


Vi har i klubben mange unge mennesker, som deltager i mange turneringer fordelt over hele landet og det er her forældreengagementet spiller en stor rolle, idet der skal køres meget og bruges en del tid.

Systemet, der håndterer dette hedder http://www.badmintonpeople.dk/, hvor man skal oprette en profil for at kunne tilmelde
sig individuelle turneringer m.v. Man skal ligeledes tilknyttes klubben. Vi hjælper gerne med oprettelse af profil, hvis det giver problemer – ellers kan I se vejledninger inde på badmintonpeople.dk

Badmintonpeople er et system, som styrer alle turneringer i Danmark – helt fra klubniveau til badmintonligaen.

Under ”turneringer” kan man løbende se, hvilke muligheder der er, og vi forsøger på klubbasis at sætte sedler op på opslagstavlen på stævner, som ligger i nærheden af Aabenraa.

Når man tilmelder sig sit første stævne sker det som udgangspunkt i D-rækken, hvad enten det er single, double eller mix. Kig på invitationen for at se, hvilke krav der er. Der er også kontaktperson på hvert stævne, hvis der er spørgsmål.

Ved at deltage i stævner via badmintonpeople kan man tjene point til at rykke op i klassifikationen. Pointene får man ved at vinde og der er helt præcise regler herfor, der fremgår af http://www.badminton.dk/
 
 
Gebyrer for deltagelse i stævner via badmintonpeople kommer oveni kontingentet.
 

Vi håber ovennævnte information har besvaret nogle af de spørgsmål, som man som ny i klubben uden tvivl vil få. Hvis ikke så tag endelig fat i en af os fra bestyrelsen eller trænerne